Az elmult 7vegeken, nagyon jo idonk volt es szinte mindennap mentunk valamerre. Ket hete szombaton a
David Marshall Lodge-ban voltunk a kozeli
Queen Elizabeth erdoben. Itt rengeteg turautvonal es seta talalhato es Skocia leghosszabb kabelkotele is, amin 400 metert lehet csuszni, ha valakinek megvan a batorsaga. Az egesz kabelkotel a
go ape nevu elmenypark resze, ahol felnotteknek kialakitott jatszoterek vannak. Lehet a fak tetejen rohangalni a kotelletrakon, tarzant jatszani es mindenfele adrenalin novelo maszokazast bemutatni. Mind1, mi ennek csak a szemleloi voltunk, Inez nem akart a 9.-honapban a fak tetejen ugralni, ezert egy seta mellett dontottunk.

A kek utvonalon indultunk el,ami felvitt egy hegy tetejere, majd az erdon keresztul visszajott a visitor centerig. Az ut kb. 6-7 km hosszu volt, Inez jol birta, bar neha meg meg alltunk a dombra felfele vezeto uton....de szinte meg sem kottyant neki a seta. A tetorol nagyon jo kilatas volt a Ben Lomondra es a kornyezo hegyekre. Az itt keszult kepeinket itt talaljatok:
A mostani 7vegen az Edinburhi
Forth road hidakhoz mentunk hajokirandulasra. Az igazi cel az
Inchcolm sziget volt ami az edinburghi obolben fekszik, nem messz a hidaktol. Erre a szigetre, csak setahajoval lehet kimenni, ami persze a hidakat is jol korbejarja ezzel adva plusz infot a turistaknak. A hajo eleg nagy volt, tobb mint 200 ember is elferne rajta de amikor mi mentunk szerintem felig sem voltunk.

Eloszor a
forth road kozuti hid alatt mentunk el, majd a
vasuti hid alatt ami 1890-ben keszult el. A kozuti hid volt egykoron a vilag legnagyobb fuggo hidja, de mara mar csak egy fuggo hid maradt. Azert a meretei meg mindig elkepesztoek. A ket piller kozott tobb mint egy km tavolsag van es az egesz hid 2,5 km hosszu. A mai novekvo forgalmat mar nehezen birja ezert egy uj hidat akarnak epiteni a masik ketto melle. A vasuti hid nagyon jol nezz ki allitolag tobb mint 50ezer tonna femet epitettek bele, ami az 1800 as evek vegen egyedulallo volt. Rengeteg ember meghalt az epitkezesnel es allitolag sok Magyar munkas is volt kozottuk.
Ezutan mar a 'szigetunk' fele vettuk az iranyt ahol egy apatsag romjai talalhatoak, egesz jo alapotban. Utkozben a navigacios bojakon fekvo fokak neztek erdeklodve rank, ahogy lassan elhaladtunk mellettuk a turista hajoval. Minden bojan 3-4 foka napozott es nem nagyon erdekelte oket a fenykepezogepek kattogasa.
Inchcolm sziget nagyon kicsit, 1/4 nagyzet km sincs, csak a romos apatsag es egy mini bolt van rajta, ahol infokat kaphatsz a szigetrol. Itt mi kiszaltunk a hajobol, mi kesobb 2 ora mulva jott vissza ertunk. A szigeten rengeteg tengeri madar, foleg siraly feszkel. A feszekrako idoszakban nem ajanlatos kozel menni a madarkhoz, mert veszelyesek lehetnek. Most a kissiralyok mar nagyok voltak, mar tanultak repulni, bar meg nem voltak magabiztosak. A rengeteg madar oltari ricsajjal is jart es figyelni kellett hogy honnan hova lep az ember. Mindenhol madarak voltak, kicsit ijjeszto volt. Vegigsetaltuk a szigetet, ahol meg vilaghaborus loveszallomasok is vannak, amiket most a siralyok hasznalnak... A nap melegen sutott es 2 ora eleg is volt a ricsajos, madarszaros, de nagyon szep szigetbol. Visszafele meg megneztunk par napozo fokat es lehorgonyoztunk a hid labanal ahonnan indultunk.

Az utobbi 7ekben jobb szint szedtem ossze, mint a Tenerife-i nyaralasunk alatt, nem olyan rossz hely ez a Skocia :-) Fotokat itt talaljatok:
7 megjegyzés:
Hmmm, jó nagy túra lehetett Ineznek - ügyi! Persze a végén szép a kocsi is ;) már épp kérni akartam képeket - és tapasztalatokat a 'bömös'-ről Tök jó kis dombok voltak arrafelé, nem is kell ennél magasabb... Az edinburghi-i hídról - óóóóó micsoda mérnöki munka mindkettő, a vasúti híd a kedvencem - kár hogy nagy köd volt anno a városban és nem láttunk el a piros acélmű-ig. Emlékszel még a főiskoláról a rácsos tartókra, Zsolti? :)
És végül- :)szemetek! jobb időtök van mint nekünk itt M.o.-on :P
A böbölő az mégiscsak bömbölő... :D
A táj magáért beszél, de ezt tudjuk mindannyian, akik nektek hála megtapasztalhattuk a skót táj
szépségét.
Jó látni, hogy jó bőrben vagytok!
Üdv.: Kagyló Matyi :D
Mindenki a kocsirol beszel,pedig direkt meg sem emlitettem :-) Mind1, szep szep, jo auto es az eddig beletett 3000km alatt 6.1 es fogyasztast produkalt a 2000-es 150 lovas motorja, ami megsuvegelendo.
Koszi a kommenteket, ezekert erdemes blogolni.
Most egy darabig nem kirandulunk, lesz mas elfoglaltsag is :-) de ti azert irhattok...
köszönjük a feljegyzést mind a túráról mind a kocsiról - nehogy azt hidd hogy csak az utóbbi érdekel minket..... CSak az újdonság varázsa!!! :P És hát a kocsi-téma: örök szerelem nekünk mérnököknek! HAHA Nekem pl. ma tudtatosult egy céges meetingen hogy tuti hogy a VW Polonkban az a műanyag van a műszerfalban mint amit a cég gyárt, és amelz anyag fuvarjait szervezem. (a BMW is vesz belőle) És most mi lesz, mostantól forditott BLOG? J
Sziasztok:)
régóta keresek egy olyan blogot,mely Skóciában élő magyar családról szól:)
a kiutazásotok történetét szívesen elolvasnám , de úgy elsőre nem nagyon találtam, segítenétek:)
Kati
Szia Kati,
Amikor kiutaztam meg nem irtam blogot, akkor meg nem volt ra ido, most mar lenne, de nem tudom ravenni magam, hogy mar elmult esemenyekrol irjak..
De ha van kerdesed, akkor szivesen valaszolok.
Udv:Zsolt
Köszönöm a válaszodat:)
Kati
Megjegyzés küldése